De vijfde week - Reisverslag uit Bharatpur, Nepal van Diandra Oosten - WaarBenJij.nu De vijfde week - Reisverslag uit Bharatpur, Nepal van Diandra Oosten - WaarBenJij.nu

De vijfde week

Door: Diandra

Blijf op de hoogte en volg Diandra

13 November 2012 | Nepal, Bharatpur

Er is vorige week eigenlijk niet veel bijzonders gebeurt. We zijn een keer met de groep uiteten geweest, hebben plannen gemaakt voor afgelopen weekend en ik heb gewerkt in het ziekenhuis. Het enige nieuwtje was dat m'n gastfamilie WiFi gaat krijgen, maar dat hebben we nu na ruim een week nog niet. Ik ben benieuwd! Verder hadden we de plannen voor de trekking verder uitgewerkt, want dat zouden we 15 november gaan doen. Het was erg stil en saai in het gastgezin vorige week, aangezien Lieke naar Kathmandu is voor 5 weken.

Nog een weekendje Bandipur:
Afgelopen weekend ben ik nog een keer met de groep naar Bandipur geweest. Ik was er al eens geweest, maar een aantal nieuwere vrijwilligers nog niet. Ik had wat anders kunnen gaan doen, maar het is zo'n gezellige groep en Bandipur is zo mooi dat ik weer ben meegegaan. Ik werd uitgeroepen tot gids en heb de groep daar op sleeptrouw genomen. We konden het weekend veel meer doen, omdat we nu niet telkens de weg hoefde te vragen.
In Nepal scheelt het enorm veel tijd als je de weg niet hoeft te vragen, want in Nepal is het onbeleefd om te zeggen dat je het niet weet als er iets gevraagd wordt. Wat gebeurt er dus: als ze de weg niet weten sturen ze je maar gewoon ergens heen! Frustrerend, maar soms ook wel grappig. Zo kom je nog eens ergens.
Zaterdag hebben de het dorp en de omgeving bekeken en een paar keer heerlijk gegeten met een prachtig uitzicht op de besneeuwde toppen van de Himalaya. 's Avonds werd er een Nepalees dansfeest georganiseerd voor een aantal vrijwilligers in Bandipur en wij waren ook uitgenodigd. We hebben wat lokale dansen geleerd en hun de magarena! Daarna hebben we nog wat gedronken op het dakterras van ons guesthouse.
De volgende dag zijn we een paar uur bergafwaarts over een geitenpad naar de grotten gelopen en vanaf daar verder naar beneden naar het dorp waar we opgehaald werden. Eenmaal terug hebben we met z'n allen wat gegeten in Bharatpur.