Weekendje Pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Diandra Oosten - WaarBenJij.nu Weekendje Pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Diandra Oosten - WaarBenJij.nu

Weekendje Pokhara

Door: Diandra

Blijf op de hoogte en volg Diandra

26 Oktober 2012 | Nepal, Pokhara

Vrijdagochtend zijn we om 10.00 uur vertrokken richting Pokhara. Pokhara is een toeristische stad aan de rand van een enorm meer. Het is zo toeristisch, omdat het de plek is om te starten als je een trekking wilt maken door het Annapurna gebergte. Er zijn winkeltjes met wat meer westerse kleding en heel veel souvenirwinkeltjes en winkels met trekkingsspullen. Ze hebben hier werkelijk alles op dat gebied en het meeste is veel goedkoper dan in Nederland. De busrit was zo’n 5 uur en bij aankomst zijn we eerst naar het hotel gegaan. Het hotel was maar 1 euro duurder dan eerdere hotels, maar echt super! We konden bijna niet van ons bed afkomen, omdat de matrassen zo zacht waren (voor Nederlandse begrippen waarschijnlijk vrij hard, maar wij waren er zo blij mee!). En er kwam zelf warm water uit de douche! Voor het avondeten zijn we het centrum ingelopen en de winkels bekeken. Het avondeten was ook super! We hebben steak gegeven in een steakhuis met een mooi uitzicht (buffelsteak, want er staat 2 jaar gevangenisstraf op het doden van een koe). En na het eten zijn we naar een bar gegaan en daar de rest van de avond wat gedronken. Wat we alleen niet wisten is dat de deuren van de hotels om 22.00 uur dicht gaan, dus we stonden voor een dichte deur om 2.00 uur ’s nachts. Gelukkig waren er al wat vrijwilligers binnen die de deur open konden doen.

De volgende ochtend hebben we uitgeslapen en rustig ontbeten, muesli met fruit en yoghurt! En daarna heb ik een wandeling rond het meer gemaakt. De omgeving was zo mooi daar! Na de lunch heb ik met een paar andere scooters gehuurd en zijn we een stuk door de omgeving gereden. ’s Avonds had ik voor het avondeten afgesproken met Lieke en de andere die waren gaan trekken. Ze hadden prachtige verhalen en foto’s van de trekking, welke heel toevallig ook dezelfde is als Erik en ik willen gaan doen in januari. Ik heb dus al een voorproefje gehad en ik kan niet wachten tot het zo ver is! Zaterdag zijn we op tijd gaan slapen, omdat we de volgende dag weer vroeg op moesten voor het raften.

We zijn zondags om 6.00 uur opgestaan en om 7.30 uur vertrokken naar het raften. We hebben daar eerst wat gegeten en een introductie gehad over het raften en de veiligheidsregels. We waren met 15 personen, dus hadden we 2 boten met elk 1 begeleider. Verder gingen er nog 2 begeleiders mee in kajaks en een fotograaf. Het raften duurde zo’n 3 uur en was ongelofelijk gaaf! Er waren telkens stukken van een paar honderd meter met wild water en tussendoor wat rustiger water. Telkens als het rustig water was zijn we gaan zwemmen en op 1 stuk hebben we klif-gedoken! Na het raften hebben we ons omgekleed en afscheid genomen van een aantal vrijwilligers. Daarna zijn we het laatste kleine stukje naar huis gereden en waren we op tijd weer terug voor het avondeten.

• 28 Oktober 2012 - 15:24

Pap En Mam:

Wat kan een warme douche lekker zijn... Wij vinden het hier gewoon. En je haren zullen hier ook blij mee zijn geweest. Dat wast toch iets beter met warm water. Ik vind het leuk dat jullie zoveel verschillende dingen plannen in de weekenden. Op naar het volgende weekend. Dikke kus pap en mam

• 28 Oktober 2012 - 15:25

Mam:

Oeps, hij reageerde een beetje traag.