De zesde week - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Diandra Oosten - WaarBenJij.nu De zesde week - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Diandra Oosten - WaarBenJij.nu

De zesde week

Door: Diandra

Blijf op de hoogte en volg Diandra

14 November 2012 | Nepal, Kathmandu

Deze week in heel anders gelopen dan ik gepland had! Zondagochtend keek ik op m'n telefoon hoe laat het was en toen zag ik een gemiste oproep had en een sms’je van Lieke. Ze smste dat ze 's nachts was opgenomen in het ziekenhuis in Kathmandu en dat ze de staff was project abroad niet kon bereiken (ze had maar 1 telefoonnummer in haar mobiel staan)! Ik heb haar direct gebeld en ze vertelde dat ze al een paar dagen diarree had en dat ze 's nachts veel moest overgeven en dat daar op een gegeven moment flink wat bloed in zat. Ze voelde zich heel beroerd en is toen samen met haar gastmoeder naar het ziekenhuis gegaan. Daar hebben ze haar direct opgenomen. Ik had haar beloofd ervoor te zorgen dat de staff op de hoogte werd gesteld en heb dat vervolgens geregeld. Ze was pas een paar dagen in Kathmandu en kende dus nog maar weinig mensen, daarom had ze mij gebeld. Verder had ik haar beloofd op de bus naar Kathmandu te stappen, ze wilde het in eerste instantie niet van me vragen maar was wel erg blij toen ik haar zei dat ik toch zal komen.
Na allerlei onderzoeken bleek Lieke een maagontsteking en een scheurtje in haar slokdarm-maagovergang te hebben. Na 5 dagen ziekenhuis mocht ze eindelijk weer naar huis. Dat was gisterochtend. Gister ben ik met Lieke mee naar haar gastgezin gegaan om haar gastfamilie te ontmoeten en heb daar overnacht. Vandaag zijn we naar Thamel gegaan (de toeristenwijk) en hier wat gewinkeld en vooral veel op terrasjes gezeten, zodat Lieke uit kon rusten. Vanavond overnachten we beide in Thamel en morgenochtend ga ik terug naar Bharatpur. Lieke blijft nog een paar dagen in Thamel om uit te rusten.
Projects abroad was trouwens in dit alles een enorme steun. Ik werd elke dag gebeld hoe het met Lieke en met mij ging en of we wat nodig hadden. Ook kwam er elke dag wel iemand van de staff langs om te kijken hoe het ging.

  • 02 December 2012 - 15:44

    Angelique:

    Dat is heftig als iemand waar je zo goed mee om kan gaan zo ziek wordt!
    Wel fijn dat je zo goed op de hoogte werd gehouden en dat het nu allemaal weer goed met haar gaat :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diandra

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 10836

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2012 - 27 Januari 2013

Nepal

Landen bezocht: