Ziekenhuis - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Diandra Oosten - WaarBenJij.nu Ziekenhuis - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Diandra Oosten - WaarBenJij.nu

Ziekenhuis

Door: Diandra

Blijf op de hoogte en volg Diandra

23 November 2012 | Nepal, Kathmandu

De zondagochtend na de week bij Lieke in het ziekenhuis zou ik om 6.30 uur met de bus terug gaan naar Bharatpur. Lieke en ik hadden een hotelkamer geboekt voor zaterdagnacht, omdat haar gastfamilie erg ver van het busstation af is. Zaterdagavond begon ik echter over te geven en kreeg ik enorme buikpijn. We zijn gewoon gaan slapen, maar 's nachts werd ik rillend wakker en had ik koorts. Tegen de ochtend had ik nog steeds koorts, was ik heel erg misselijk en had ik veel buikpijn. We zijn toen toch maar naar het ziekenhuis gegaan om het na te laten kijken. In het ziekenhuis hebben ze me na een aantal tests direct opgenomen en volgestopt met medicijnen en een infuus. Ik bleek een of andere bacteriële infectie te hebben, waarschijnlijk doordat ik iets verkeerd had gegeten. Tegen de avond ging het al beter en was de koorts verdwenen, dus mocht ik gaan. Weer kreeg ik een lading medicijnen mee tegen de infectie. Ik ben nog twee dagen in Kathmandu gebleven om uit te zieken en toen ben ik terug gegaan naar Bharatpur. Ook in Bharatpur moest ik nog even rustig aan doen, maar ondertussen ben ik weer helemaal opgeknapt. Ik moet alleen nog geen pittige dingen eten (wat zo goed als onmogelijk is in Nepal), want dat vind m'n maag niet leuk. Het waren heftige twee weken, maar nu weer op naar leuke dingen!

Verder was er deze week (de zevende week) weer een festival genaamd Tihar. Tihar is het festival van de lichtjes en alle huizen hingen dan ook vol met gekleurde lampjes. Elke dag werd er een ander dier geëerd en hiervoor werd dan een klein ritueel gehouden. Het was een heel mooi en indrukwekkend festival om mee te maken, jammer dat ik nog niet 100% hersteld was.

  • 30 November 2012 - 11:12

    Chantal:

    Lang zal ze leven, lang zal ze leven, lang zal ze leven in de gloria, in de gloria, in de gloria, hieperdepiep hoera, hieperdepiep hoera, hieperdepieperdepiep hhhhoooooeeeeeerrrrrrraaaaa.

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

    groetjes Chantal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diandra

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 10846

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2012 - 27 Januari 2013

Nepal

Landen bezocht: