Laatste twee weekjes vrijwilligerswerk: - Reisverslag uit Bharatpur, Nepal van Diandra Oosten - WaarBenJij.nu Laatste twee weekjes vrijwilligerswerk: - Reisverslag uit Bharatpur, Nepal van Diandra Oosten - WaarBenJij.nu

Laatste twee weekjes vrijwilligerswerk:

Door: Diandra

Blijf op de hoogte en volg Diandra

21 December 2012 | Nepal, Bharatpur

Het was heel vreemd om weer terug te zijn in Bharatpur. Veel vrijwilligers zijn tijdens mijn trekking naar huis gegaan, we zijn nu nog maar met z?n zevenen waarvan 5 nieuwe vrijwilligers. Alle zes andere vrijwilligers blijven in Nepal met de kerst. Ik en Lieke wilden eigenlijk kerst in Kathmandu vieren, omdat zij na de kerst naar huis gaat en ik Erik een paar dagen later ga ophalen. Pokhara is mooier en gezelliger, maar erg ver weg en Lieke is al in Kathmandu dus dat was net zo gemakkelijk. Vijf van de vrijwilligers hadden echter al afgesproken kerst in Pokhara te vieren, want drie van hen gaan direct na de kerst een trekking maken. Lieke en ik hebben toch maar de plannen omgegooid, want kerst vieren in Pokhara met een hele groep is natuurlijk veel leuker dan met z?n twee.
Verder kwamen de vrijwilligers er al snel achter dat ik jarig was geweest tijdens de trekking en toen hebben ze een feestje georganiseerd. Uiteindelijk heb ik dus een verjaardagsfeestje gehad in Nepal!
Het was heel raar om weer te gaan werken na al dat trekken en vooral omdat het maar voor twee weekjes was. Eriks komst komt steeds dichterbij en ik begin er steeds meer naar toe te leven. Het was gelukkig erg druk op het werk en er was ook weer een health camp, dus genoeg te doen!

Afgelopen weekend gingen een aantal vrijwilligers ergens naar toe waar ik al geweest was en het was het laatste weekend van mijn huisgenootje Sofie. We hadden niet veel zin om uren in de bus te zitten om ergens naar toe te gaan, dus hebben we een meidenweekend in Bharatpur gepland. Het was zeer geslaagd en we hebben heel veel lol gehad. Dit was ons to do lijstje:
1. Be active (go to the Kalika temple in Bharatpur and walk up stairs for over one hour)
2. Eat lunch at Tandori
3. Find a Nepali cinema
4. Shop for snacks and children champagne for the movie night
5. Shop for nail polish and facemask in Nepal
6. Cook western food in a Nepali kitchen
7. Do a facemask in the dark because the power was off again
8. Do nail polish by candle light
9. Watch a girl movie
10. Drink children champagne and eat Nepali snacks
11. Go to a beauty parlor in Nepal for henna tattoo
12. Convince yourself to let a Nepali woman cut your hair
13. Go to see a Nepali movie
14. Try to find nice Christmas presents in Nepal

Ook deze week was het weer druk in het CMC. Gister ben ik op pad geweest voor m?n laatste kerstinkopen met een van de vrijwilligers en toen kwamen we opeens een winkeltje tegen met een kleine kerstboom op de toonbank. Grappig genoeg wilden ze hem best verkopen, dus nu hebben we een kerstboom in Pokhara met kerst! Ik en David willen hem stiekem meenemen en hem dan in een van de hotelkamers opzetten. Hebben we uiteindelijk toch nog een boom om onze cadeautjes onder te leggen!

Ik ga nu stoppen. Ik moet m?n spullen gaan inpakken, want morgen gaan we al naar Pokhara! Een fijne kerst allemaal! M?n update komt na kerst wel weer ergens. Ook ga ik proberen in Pokhara weer wat foto?s op m?n blog te zetten. Het internet is hier te traag, ik krijg het niet meer voor elkaar.


  • 22 December 2012 - 11:02

    Peter Janny:

    Deer Diandra. Bedankt voor je laatste verslag voor de Kerst en Nieuwjaar en ook wij wensen je uiteraard hele gezellige Kerstdagen toe en een heel gezond en voorspoedig 2013. En...2012 eindigt natuurlijk super met Eric erbij!! Dikke knuf uit Oegstgeest.

  • 22 December 2012 - 11:19

    Marianne & Wout:

    hallo Diandra,
    Hebben genoten van je reisverhalen, wat een hoop bijzondere en mooie dingen heb jij gezien en meegemaakt.
    Nu de laatste loodjes en dan is Erik er!
    Wij wensen jou een hele bijzondere Kerst met Kerstboompje en een heel gelukkig en gezond 2013!
    Liefs, Wout, Marianne

  • 23 December 2012 - 17:58

    Harry En Marlies:

    Leuke verhalen en ervaringen.
    Fijne Kerst en een gezond 2013.
    Even op skype bij je ouders was zeer leuk en onverwachts.
    Doe de groetjes aan Erik als hij aankomt
    Nog veel plezier samen.
    Harry eh Marlies

  • 24 December 2012 - 21:43

    Mam:

    Hoi meissie
    Mooie verslagen kun je schrijven. Ik heb je nieuwste foto's op mijn iPad staan. Wat een prachtige foto's zeg. Het is nu kerstavond en de eerste kerst dat je er niet bij bent. Dat is wel even wennen. Ik vind het heel fijn voor je dat Erik bijna komt en dan samen verder allerlei mooie plekjes gaan bezoeken. Wij gaan nu met aftellen beginnen als je het niet erg vind. Veel pleZier met kerst en natuurlijk ook met oud en nieuw. Hopelijk tot skypes morgen. Dikke knuffel van pap en mam.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diandra

Actief sinds 26 Aug. 2012
Verslag gelezen: 463
Totaal aantal bezoekers 10838

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2012 - 27 Januari 2013

Nepal

Landen bezocht: